torsdag 20 oktober 2011

UNDER YTAN

Igår botaniserade jag i Liljeholmsgallerian efter jobbet,kollade in alla de saker jag inte kan köpa...
Skälet till att jag dröjde kvar i Liljeholmen var att jag skulle på Hudanalys.
(Haha låter jättekul att kunna säga något sånt!)
 Skulle aldrig hänt om det inte vore för att min kompis jobbar med det!<3.

Så,hudanalys går iallafall till så att man stoppar in huvudet,i en låda,inte helt olik en liten biosalong^^ för Barbiesar eller något....
Väl därinne så ser man inte en film,utan sitt eget ansikte i spegeln,belyst av UV-strålar.
And I tell you,it's not a pretty sight ...!



Leslie blir analyserad grundligt av Lotta^^

¨

guben i låådan

UVljuset bryter igenom översta hudlagret,så man kan se hur det undre hudlagret ser ut.Pormaskarna dansade disco bredvid min näsa...^^ lysande som små ill-orangea svampar i mörkret.
Väldigt konkret,ser man alltså sin huds problemområden,där ansiktet har tillräckligt med fukt,torra områden,och brännskador från solen...

O med den här nya kunskapen om min hy o vad den behöver,kan jag göra så många fler konkreta åtgärder.
Som t.ex...
  • Använda ansiktskräm med solskydd för att motverka att solskadorna kommer upp till det övre hudlagret,för om de väl gör det kan man inte ta bort dom.
  • Bara använda ansiktsskrubb i t-zonen(näsa,panna,haka)där min hy är fet ,o inte i övriga ansiktet där porerna är helt okey redan.
  • Om man använder olika cremer med olika funktion,vänta lite mellan varje...så att den hinner sjunka in i huden först.
...Simpel logik,helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar