onsdag 14 december 2011

SECOND THOUGHT,SECOND HAND

Börjar nästan fundera på att köpa alla mina kläder second hand! Hehe,okey om man ska vara realistisk,kanske det inte kommer gå så långt...
Men,de senaste dagarna har jag hittat otroligt fina saker på det sättet!

Får ångest,direkt jag lämnat jobbet för dagen,vet inte riktigt hur jag ska göra med det.

Hursomhelst på vägen hem,är nästan hela hornsgatan kantad med secondhandbutiker.
Nuförtiden köper ju folk nytt hela tiden o byter in sina kläder stup i kvarten,så det är i stort sätt som att gå runt i en vanlig butik.
Finns  finare märken,vanliga märken(HM,zara,topshop etc),o endel udda fåglar i rockärmen...
Jag hitta en Noanoakavaj i mammas stil o storlek,för 50 :-...ehem,det är inte direkt vad dom brukar kosta.

Också otroligt glad över det faktum att det finns en värd secondhand i Skarpnäck(eller värd butik i förorten, överhuvudtaget!)
Jag o min ågren svängde förbi där ,muntrar alltid upp.Köpte en pastellgammelrosa  kofta(HM) på hemvägen.





Den koftan!
Lyckades googla fram bild,HMs vårkatalog,09



Den perfekta gosstilen...pastellrosa jumper,pärlhalsband,svarta spandex och mina supergosiga inneskor från acessorize!



Var på jobbet idag...^^

Om det ändå vore så väl...50talet,kom tillbaka,haha.


PS.Sen gick jag o låna massa tjejtidningar på biblioteket,kommit på att man "sparar" så mycket pengar så,haha jag suger verkligen på sparande dock..DS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar