tisdag 27 mars 2012

Solen är min vän men månen kan man lita på

Den här dagen gick från PMS-SMS-SOS till helt okey,höll på att svimma i 2 h så blev inget grupparbete i skolan för mig.
Sen tog jag en långprommis på skogskyrkogården i solen,vackra vidder...Hittade till ett ställe där som  jag aldrig varit på förrut!
Kul, men inte så konstigt ....för det var ett upplag för grus,sand och traktorer!


Vid 8 drog jag mig till Kärris för att plugga med Annalajnen
...blir alltid hetsiga diskussioner när SD kommer på tal.
ett missnöjesparti som profiterar och vinner röster på att de 'vågar' klaga på invandringen och integrationsproblemet.
Men andra partier borde också ta upp integrationen,så att inte ett parti med nazistiskt förflutet får patent på frågan.
Det är jätteviktigt med integration,att områden är blandade,med invandrare,svenskar,höginkomsttagare,låginkomstagare...annars försvinner all status från de områdena.
Vårdcentraler,köpcentrum osv...O hur ska man kunna lära sig svenska och bli en del av samhället när ingen pratar svenska omkring en? Sen förstår jag kulturkrockarna som uppstår men fördomarna staplas till murar om vi inte pratar om det.


Vid tolvtiden cyklade jag hem igen,hihi på ditvägen såg jag en hare och på hemvägen 2 stora rådjur.
Cykla är frihet.


PS.Fan att det ska vara så svårt det där med bekräftelse och att känna sig älskad.Hitta lite egenvärde står på schemat DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar